Niels Ebbesen Skolens Fritidsdel

Fritidsdelen på Niels Ebbesen Skolen består af:
-  et SFO tilbud for 0. klasse til og med 3.klasse,
-  et fritidsklubtilbud for 4.klasse til og med 7.klasse
-  et ungdomsklubtilbud for 7.klasse til og med det fyldte 18. år.

SFO’en holder til på Mallinggaard, Grønnedalsvej 10, ca. 10 minutters gang fra skolen.
Fritids- og ungdomsklub holder til på Grønnedalsvej 6, ligeledes ca. 10 minutters gang fra skolen.
Der er et lukket stisystem som børnene/de unge kan benytte til – og fra fritidsdelen.

De ansatte i fritidsdelen har, for langt største partens vedkommende, også opgaver i skoledelen og er fordelt i både indskoling, mellemtrin og udskoling.
Alle afdelinger i fritidsdelen er en integreret del af Niels Ebbesen Skolen og er derfor en del af skolebestyrelsens- og ledelsens ansvarsområde.

Ind – og udmeldelse i SFO og Fritidsklub foregår gennem den digitale pladsanvisning. Den findes på Skanderborg kommunes hjemmeside: www.skanderborg.dk Her findes desuden priserne for at benytte de forskellige tilbud.
Der ydes søskendetilskud til børn i både SFO og Fritidsklub.
Økonomisk friplads skal søges direkte hos pladsanvisningen.
Pædagogisk friplads. Kontakt personalet.
Indmeldelse i Ungdomsklubben: Den unge skal bare møde op med et sygesikringskort, henvende sig til personalet og bliver så meldt ind. Det er gratis at benytte Ungdomsklubben.

Vision/Mål/Praksisbeskrivelse:
Vi har udarbejdet en mål og praksisbeskrivelse der knytter sig til Niels Ebbesen skolens vision for skole og fritid. Beskrivelsen er gældende for alle afdelinger i fritidsdelen. Kan læses nedenfor.

Kontaktinfo:
Fritidspædagogisk leder: Mikael Bønding
Mail: mikael.bonding@skanderborg.dk
Afdelingsleder Mallinggaard SFO: Christian Johansen
Mail: christian.johansen@skanderborg.dk
Afdelingsleder Fritids- og ungdomsklub: Otto Andersen.
Mail: otto.andersen@skanderborg.dk

Vision-mål-praksis Fritidsdel 23.pdf