Velkommen til Niels Ebbesen Skolen

Niels Ebbesen Skolen er beliggende i Campus i det nordlige Skanderborg.

Vision for NES

Niels Ebbesen Skolen er en skole, hvor det spændte barns nysgerrighed og læringsglæde bevares.

Her oplever alle børn og unge sig som en del af et bredt og mangfoldigt fællesskab, hvor de bidrager og føler sig værdsat.

Den unge forlader skolen med evner og lyst til at udfolde sig i sit kommende ungdoms- og voksenliv.

NES er beliggende i et område, der er kendetegnet ved stor diversitet og et mangfoldigt befolkningsgrundlag. Vi giver børn og unge indsigt i det, der er ”anderledes” for derigennem at udvikle deres forståelse, tolerance og respekt for andre. Vi tror grundlæggende på, at alle ønsker at bidrage positivt til fællesskabet.
Børn og unge skal have en oplevelse af at være værdifulde. Vi tror på, at forudsætningen for at føle sig værdsat er, at man bliver set, hørt og forstået.

Med baggrund i ovenstående vision og det brede mangfoldige fællesskab på og omkring NES vil vi i samarbejdet med og om børn og unge på NES tage afsæt i værdierne nysgerrighed og læringsglæde, evner og lyst, således:

Nysgerrighed og læringsglæde
Vi skaber en hverdag for børn og unge, hvor:
- de har mulighed for at være undersøgende og udforskende.
- de bliver mødt med passende udfordringer.
- tilgangen er, at det at begå fejl, kan være en kilde til læring.
- der er tid til fordybelse.

Evner og lyst
-
De unge skal have lyst til fortsat at udfolde deres potentiale både fagligt og socialt. De skal tro på egne evner    og vide at de kan håndtere selv vanskelige udfordringer.