Indskrivning

Niels Ebbesen Skolen

Overvejer du at indskrive dit barn på Niels Ebbesen Skolen,
kontakt skoleleder Jeppe Fly-Kristensen på mail:
Jeppe.fly@skanderborg.dk
Har du spørgsmål til indskrivning til skolestart 0. årgang kan du finde svar i vedhæftede skolestartsbrochure.

Skolestart på NES

En tryg overgang fra børnehave til skole er afgørende for dit barns videre skolegang. Derfor har vi et tæt samarbejde med børnehaverne det sidste halve år, inden dit barns starter på skolen.

Vi arbejder bl.a. med

• Besøgsdage i børnehaveklasserne,

• Besøgsdage i SFO på Mallingaard

• Aftenskolearrangement for de nye skolestartere, hvor børnene er sammen med deres nye klassekammerater inden sommerferien

Klassedannelse

I samarbejdet med børnehaverne hører også opgaven med at etablere 0. klasserne. Børnehaverne kender børnenes kompetencer og deres indbyrdes sociale samspil. Den viden bringer vi i spil, når vi sammensætter klasserne. Det er vigtigt for os at nævne, at vi lægger vægt på gode arbejdsfællesskaber frem for gode venskaber. Venskaberne kan heldigvis dyrkes i fritiden.

Forældresamarbejde

Ligesom vi glæder os til at tage imod de nye 0. klassebørn, ser vi også frem til at møde dig som forælder. Vi håber, at vi kan mødes i en positiv dialog og at du er villig til at:

• tage medansvar for den gode skolestart

• lytte til og tale med dit barn om skoledagen

• deltage aktivt i skolens aktiviteter.

Endelig vil vi gerne slå et slag for, at du undlader at inddrage dit barn i eventuelle bekymringer, men i stedet retter din undren og spørgsmål direkte til os. Det giver os nemlig de bedste forudsætninger for at finde sammen i et godt samarbejde om dit barns skolegang.

Vejledning KMD Skoleindskrivning.pdf

Indskrivningsbrochure skolestart 2024_0.pdf